Вхід на сайт

Календар подій

Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Пошук

Календар

«  Листопад 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930

Архів записів

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0




Вівторок, 13.11.2018, 07:39
Вітаю Вас Гість | RSS
Сайт вчителя історії та географії
Лисогірської ЗОШ І-ІІІступенів №1
Бєлєнцової Олени Володимирівни
Головна | Реєстрація | Вхід
Опис досвіду роботи класного керівника


Опис досвіду роботи класного керівника

Як швидко спливають шкільні дні, шикуються  в низку тижнів, місяців, років…

    Дуже важливо зробити так, щоб час, прожитий дітьми у стінах рідної школи, залишився в пам'яті яскравим, насиченим подіями, радісними відкриттями.

   Добре, коли поряд з дитиною,яка підіймається по власній драбині успіху, йде творчий,активний, розумний вчитель.

Успішність виховання школярів великою мірою залежить від особистості вчителя, який повинен володіти високими моральними якостями, ґрунтовними знаннями, педагогічними технологіями, здатністю отримувати додаткові знання, необхідні для практичної діяльності.

Я, Бєлєнцова Олена Володимирівна, вчитель історії, географії Лисогірської загальноосвітньої школи I-III ступенів №1 із 5-річним педагогічним стажем, та 3-річним стажем класного керівника, наразі є класним керівником 7-А клас, з якими працюю третій рік. За ці роки я пройшла шлях від виховання  підлітків, де відбувається формування цінностей колективу, до старших підлітків, які намагаються утвердитися в колективі через органи самоврядування, через вираження своїх морально-етичних позицій.  Професію педагога обрала за покликом серця. Здійснилася моя мрія дитинства – бути вчителем.

Основне призначення класного керівника, на мою думку, - це максимальний розвиток кожної дитини, збереження його неповторної особистості, розкриття потенційних талантів.

Проблема, над якою працюю як класний керівник в системі виховної роботи класного колективу: «Формування життєвих компетенцій учнів в умовах державотворення України шляхом впровадження інноваційних технологій.»

Моє творче кредо: «Щоб дати учневі іскорку світла, учителю треба являти собою сонце».

У кожної людини є свій неосяжний життєвий простір, де його люблять і чекають, розуміють і приймають таким, який він є. Одного чудового сонячного вересневого ранку на порозі нашої школи ми вперше побачилися , щоб розпочати нову велику справу - ми з учнями почали прокладати свій шлях до зірок.

Ми - це наш клас, в якому 19 літер «Я». Кожен з нас - це унікальна, неповторна особистість, одна єдина у цілому світі. Тому ми намагаємося дбайливо, з любов’ю і повагою ставитися до себе і до оточуючих, приймати себе і інших такими, які ми є. 

Діти допитливі, з гострим розумом,
у разі правильного виховання
стають великими людьми.
Я.А. Коменський
 

    Сьогодні в нашому суспільстві йде процес переосмислення ідей, теорій, історичних фактів і важливо не упустити молоде покоління в сенсі ціннісних орієнтацій. Морально-правові цінності в житті людини, суспільства залишаються незмінними: Добро, Милосердя, Співчуття, Патріотизм, Взаємодопомога, Совість, Честь, Любов.

     В даний час усвідомлюється необхідність зміни освітньої парадигми. Основна суперечність сучасної системи освіти, на мій погляд, - це протиріччя між швидким темпом приросту знань в сучасному світі і обмеженими можливостями їх засвоєння особистістю. Це змушує педагогічну теорію перейти до нового освітнього ідеалу - максимальному розвитку здібностей людини до саморегуляції  і самоосвіті.

Це головне в інноваційному навчанні - розвиток здібностей на основі освіти і самоосвіти . Звідси мети виховання: спрямованість всієї позаурочної роботи на задоволення інтересів особи, на базі пізнання особливостей, потреб і можливостей людини.

В кінці ХХ століття змінилися засоби виховного впливу - це Інтернет, сучасні комп'ютерні технології, відео - і аудіо продукція, нетрадиційна друкована продукція, що з одного боку значно розширює діапазон знань людини, а з іншого ускладнює чітке визначення підлітком своєї позиції, свого погляду, оцінку подій, що відбуваються в суспільстві, розсіює увагу і осмислення різних фактів і дій.

                                   Цілі моєї виховної діяльності

      Виховування та розвиток вільної, талановитої, фізично здорової особистості, збагаченої науковими знаннями, яка  готова до творчої праці та моральної, етичної поведінки у суспільстві.

Як класний керівник я досягаю поставленої мети через заохочування учнів до процесу самовиховання, навчаючи їх підготовці та організації колективних творчих справ класу, багато часу приділяю морально-етичному вихованню учнівського колективу, формуванню обов'язку, відповідальності, культури поведінки, тому загальний рівень вихованості та культури класного колективу - достатній.            

Форми та методи виховної роботи

        Спираючись на методичну, науково-правову базу, у наслідок обміну досвідом на шкільних семінарах класних керівників, за допомогою вивчення сімей учнів мого класу, я означила форми та методи виховної роботи, які необхідні для втілення цілей та задач, які сформульовані як пріоритетні у моїй виховній роботі.

У цьому мені також дуже допомагає  досвід  видатних педагогів , таких як:

  • Ян Амос Коменський (1592—1670)

Мені особливо близькі  погляди Коменського про можливість здійснення позитивних змін у людях. У процесі становлення особистості вирішальним фактором, на думку педагога, є самостійна діяльність, яка може забезпечити розвиток здібностей, розуму, мови, трудових умінь. Цей погляд на людину і її можливості самовдосконалення як виявлення педагогічного оптимізму є актуальним і сьогодні.

  • Костянтин  Дмитрович Ушинський (1824-1870)

Важливе місце в його дидактичній теорії належить принципам навчання: наочності, свідомості, систематичності, активності і самодіяльності учнів. Ушинський високо цінив проведення бесід з учнями як важливий засіб розвитку їх мови і мислення. Навчання, писав К. Д. Ушинський, повинно здійснюватись так, щоб діти мали можливість працювати самостійно, а вчитель керував їхньою працею і давав для неї матеріал.

- Антон Семенович Макаренко (1888-1939)

Основна виховна функція належить, на його думку, колективу. Саме колектив веде вихованця  по життю, учить його працювати, вчитися, жити, направляє на необхідний шлях.

Треба також відзначити роль трудового виховання, якому Макаренко віддавав безумовний пріоритет у справі виховання колективу в цілому і особистості окремо. Немає людини без праці. Кожен зобов'язаний працювати. І кожен повинен уміти робити те, що потрібно колективу.

Макаренко вважав, що сім'я як колектив, зі своїм укладом, зі своїми традиціями і певним набором цінностей - ось база для створення правильної  з усіх точок зору людини.

Василь Олександрович Сухомлинський (1918-1970)

        Сухомлинському вдалося створити ініціативний колектив однодумців, які в своїй педагогічній діяльності прагнули реалізувати ідеї всебічного виховання дітей. В основу всіх педагогічних завдань був покладений принцип гуманізму. В.О. Сухомлинський на практиці застосував систему оригінальних методів, прийомів та форм навчання та виховання школярів, в основу якої покладено розвиток їх творчих, інтелектуальних та фізичних здібностей (уроки мислення, організація атмосфери постійної творчості, розумна роль оцінки, діяльність психолого-педагогічного семінару тощо). Найголовнішою умовою результативності різних форм впливу на особистість Сухомлинський вважав пробудження у дитини “почуття подиву і радості відкриття”.

    Наразі, я використовую і сучасні форми роботи класного керівника,які  дійсно мають позитивний вплив на виховний процес:

                     «Колектив, який здатен виховувати особистість, складається із особистостей.»

Для мене це один з найважливіших принципів виховання, який неможливо реалізувати без створення виховного простору. Виховний простір, на мою думку, — це не тільки середовище, а й духовний простір учня і педагога, це простір культури, що впливає на розвиток особистості. У ньому має бути представлений весь спектр цінностей культури і культурних форм життя. Це простір соціальних, культурних, життєвих виборів особистості.

                Основні напрямки моєї виховної роботи

1.     Ціннісне ставлення вихованців до себе.

Виховними досягненнями цього напрямку є

- усвідомлення власної індивідуальності, неповторності;

- виховання самоповаги;

- формування емоційної культури.

 Для цього я проводжу бесіди  та тренінги за темами:

"Яка людина заслуговує  на  повагу інших", "Ким бути і яким бути",  "Світ моїх захоп­лень",  "Інтернет не лише твій друг".  Тренінги "Кроки до успіху", "Сам собі вихователь".

2.     Ціннісне ставлення до сім’ї, родини, людей.

Із сім’ї починається суспільне виховання.

В. Сухомлинський

Метою є засвоєння сімейних, родинних та суспільних цінностей:

- здоров’я – найвища цінність;

- ціннісне ставлення до оточуючих людей;

- культура спілкування і мовленнєвий етикет;

- повага до батьків, сім’ї, родини;

- цінність здорового способу життя;

- формувати навички співжиття у колективі;

- готовність нести відповідальність за свої вчинки.

- неприйняття агресії і насильства.

Для досягнення поставленої мети ми з учнями приймаємо участь в шкільних спортивних змаганнях і конкурсах. На класних годинах обговорюємо правила особистої гігієни, харчування, режиму дня. Проводжу бесіди: “Шкідливі звички та здоров’я.”, "Що таке СНІД", "Я і моя родина", "За правилами етикету","Ризики в Інтернеті".

          Велике значення я надаю роботі з батьками. Насамперед - це батьківські збори, які намагаюсь проводити  у різних формах  : це і батьківські лекторії,   тематичні консультації, і анкетування, запрошуємо вчителів – предметників, обговорюємо проблемні ситуації. Теми зборів  актуальні, хвилюють батьків, тому збори проходять жваво і завжди з користю. Про недоліки дитини я розмовляю з батьками лише в індивідуальній бесіді, починаючи з позитивних моментів у навчанні дитини, поступово переходячи до того, на що батькам слід звернути особливу увагу. Таке звернення з батьками дає свої плоди: батьки не бояться, що випробують неприємні хвилини перед іншими, охоче приходять на збори й активно беруть участь у проведенні позакласних заходів, підготовки класу до нового навчального року. Сполучною ланкою між школою і всіма батьками класу є батьківський актив, який активно допомагає мені в організації дозвілля дітей, в ремонті, беруть участь у всіх організаційних питаннях.

3.     Ціннісне ставлення до праці.

Під пильним наглядом класного керівника учні роблять перші кроки на шляху до професійного самовизначення:

- активно-позитивне ставлення до праці;

- сформованість таких якостей як цілеспрямованість, організованість, працьовитість та наполегливість у подоланні труднощів у всіх видах діяльності;

- значущість суспільно-корисної праці;

- уявлення про сучасний ринок праці.

4.     Ціннісне ставлення до природи.

Природа не потерпить неточностей

і не прощає помилок.

Р. Емерсон

Виховними досягненнями цього напрямку я вважаю:

  • відповідальне ставлення до природних ресурсів і багатств;
  • ощадливе використання енергоносіїв;
  • формування екологічної культури;
  • навички безпечної поведінки в природі;
  • потреба в оздоровленні довкілля та участь у природоохоронній діяльності;

-         навички життєдіяльності в умовах екологічної кризи.

Учні із задоволенням приймають участь у акціях « Збір акації», «Збір каштанів» у туристичних походах та змаганнях(при активній співпраці з вчителями фізичної культури, у туристичних поїздках разом із батьками. 

 

5.     Ціннісне ставлення до культури і мистецтва.

При роботі з цим напрямком я намагаюсь сформувати у учнів  потреби у спілкуванні з мистецтвом, як з основою естетичного виховання і художнього сприйняття дійсності.

При цьому  я спостерігаю невпинний зріст у більшості учнів:

-         пізнавального інтересу до мистецтва;

-         здатності до творчої діяльності у мистецькій сфері;

-         художньо-естетичних смаків, емоцій, почуттів і культури мислення та поведінки.

Випуск тематичних стінгазет до шкільних та народних свят.

  1. Ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави

Важливо, щоб ти був готовий померти

за свою країну; але ще важливіше,

щоб ти був готовий прожити

життя заради неї.

Т. Рузвельт

Воно виражається у сформованості потреби у збереженні та при­множенні духовного й матеріального багатств українського народу:

-         відповідальності, як важливої риси особистості, за долю Батьківщини;

-         розуміння особистістю своїх прав, свобод, обов'язків;

-         громадянської життєвої позиції, участь в учнівському самоврядуванні, житті школи та громади;

-         власної віри у духовні сили народу, його майбутнє;

-         усвідомлення себе патріотом і громадянином України

Проводяться «Тижні права».  Бесіди "Я - громадянин і патріот дер­жави", "Видатні люди мого краю", "Україна - суверенна і незалежна держава", "6 грудня - День збройних сил України", "Є пам'ять, якій не буде кінця", "Воїни - інтернаціоналісти".

Я вважаю, що я -  щасливий класний керівник, бо  мої учні – чуйні, справедливі, доброзичливі, прекрасні люди.  Педагогіка співробітництва, яка застосована в моїй навчально-виховній діяльності, виявляється тим сприятливим середовищем, в якому  здатна сформуватися особа громадянина, що володіє високим рівнем компетенцій, готового до успішного самовизначення в сучасному світі.

Ще я маю надію, що мої вихованці, почерпнувши життєвий досвід при спілкуванні зі мною, обов’язково перевершать мене, своїх батьків, та наблизяться до своїх заповітних мрій. І закінчити свій опис досвіду  хочу словами Л.М.Толстого, який стверджував, що «Виховання дітей є лише самовдосконаленням  вихователів».


Copyright MyCorp © 2018